Sohbet Girişi

FARKLI SÜRÜM İLE BAĞLAN

Doyasıya Chat Yap

Chat siteleri günümüzde internette en çok aratılan ve ziyaret edilen siteler arasındadır. Binlerce bay ve bayan ziyaretçinin bir araya geldiği chat odalarına sende üyeliksiz chat seçeneği ile katıl, yeni insanlarla tanış birlikte eğlenceli zamanlar geçir. Gelişmiş mobil sohbet ara yüzü ile tablet ve telefonlarınızdan gezerken, kafede otururken rahatlıkla sohbet etmenin keyfini çıkarın.

Tanrıça Venüs

Tanrıça Venüs (Afrodit)

Tanrıça Venüs, sanatçılara her zaman ilham verir. Diğer efsanevi tanrıçalardan çok daha fazla.

Araştırma Çalışması

Venüs temalı Rönesans sanatı eserlerine bakalım. http://jpdubs.hautetfort.com/album/toutes-des-venus/ sayfasını, özellikle de  sayfasını öneririz . Bu saniyede aşağıdaki adımları izleyin:

Arama motorunu girin (Arama Motoru).

Açılan kartta Başlık alanına Venüs kelimesini yazın.

Çağı (Zaman) seçme olanağına sahip gösterimde sırasıyla 1400-1450 (hiçbir eser yok), 1451-1500 (31 eser), 1501-1550 (76 eser), 1551-1600 (41 eser) tarihlerini seçin. Toplam 148 proje.

Hem Kuzey Rönesans’tan hem de Güney Rönesans’tan büyük sanatçılar, eserler yaratarak tanrıçayla ilişki kurdular:

Venüs Afrodit

  1. a) erotik-röntgenci; efsanevi figürlerin çıplak bedenleri ve genel olarak tanrıların ve özel olarak Tanrıça Afrodit‘in aşk ilişkileri, bu figürler başka bir döneme ve başka bir döneme ait olduklarından, bir Hıristiyan’ın dini vicdanı rahatsız edilmeden hayranlıkla izlendi. kültür, üstelik bu eserlerin birçoğu aristokratların av kulübelerini süsledi;
  2. b) siyasi; siyasi pozisyonları yansıtmak için ama aynı zamanda antik çağları eleştirmek ve haklı çıkarmak için iyi bir fırsat;
  3. c) felsefi-didaktik; dünyevi ve ilahi aşk hakkında, zina hakkında, insanın aşk tutkusuna kapıldığında ve onun içinde hapsolduğunda zayıflaması hakkında, erdem standartları hakkında tartışmalar için iyi bir fırsat; ayrıca sanatçılar yorumlayıcı yaklaşımları takip ettiler. çağdaş bilim adamları tarafından denenen mitlerin;[4]
  4. d) prestij – mitoloji, hem müşteri hem de sanatçı için çoklu bir meydan okumaydı ama aynı zamanda bir sosyal şöhret aracıydı.

Peki Afrodit’i tasvir eden Rönesans eserlerinden ne bekliyoruz? Onu doğuran dünyanın Venüs’ünü onlardan öğrenelim mi? Yoksa onu dirilten dünyanın Afroditi için mi? Kaynak kültürü mü yoksa alıcı kültürü mü öğrenmeliyiz? Afrodit temalı veya vesilesiyle 20. yüzyılın birkaç, birkaç eserini seçerek soruyu modern çağa getiriyoruz. (Şek. 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 )

Hiç şüphe yok ki her sanatçı, Venüs temasını, kendisini ve dönemini ilgilendiren konuları, döneminin üslubu, araçları ve yöntemiyle anlatmak için bir vesile ve bahane olarak kullanır. Bu çalışmaların bazılarında izleyici, zamanın standartlarına ( Şekil 11 ) olduğu kadar değerlere de güçlü bir eleştirel bakış görebilir. Paçavraların önünde bir Venüs belirir ( Şekil 8 ) – aşka ve güzelliğe bu kadar değer mi verilir? – ya da bağlı ( Şekil 7 ) – yani özgür insanın duyguları bağlı mı olmalı? – ya da çekmeceli ( Şekil 4 ) )-mücevher kutusu mu?, saklama yeri, hatta lüks mü? Başka bir Venüs uyuyor ya da uykuya daldı, bu da ölümün serbest kalmasına neden oldu ( Şekil 6 ) – eserin kronolojisine dikkat edin ve ardından onu politik bir gözle tekrar ziyaret edin. Venüs formunun, sanatçının seçtiği malzemeyle (taş, ahşap, taş, sulu boya, yağ… kadın bedeni ve gerçekten de model olarak kabul edilen bir beden ( Şekil 10 ).. Belki de oyun duygusuyla, gizli bir içeriği ortaya çıkarmak ve keşfetmek için ya da sanatın gerçek anlamını ortaya çıkarmak için – yani anlamın birdenbire ortaya çıkmadığı – yapılan hiçbir eser yoktur ( Şekil 5 ) . [5] Bununla birlikte, özellikle sanatçıların motifleri ve eserlerin önemi hakkında – her zaman olmasa da – aydınlatıcı olan yapım tarihleridir.

Venüs Rönesans Eserleri

Venüs mitoloji figürlerinin “kişisel” dramasının, kesinlikle Roma “gözlükleri” ve şimdi de Amerikan gözlükleri aracılığıyla bir Avrupa ve ardından küresel bir “drama” haline gelmesine katkıda bulunduğu kesindir. . Ayrıca kaynak kültür hakkında çok şey öğrenilmediği, ancak hedef kültür hakkında öğrenildiği de kesindir. Ancak bu, günümüzün mitolojik imge alıcıları için açık mı? Simpson ailesinin Venüsleri (Şekil 13 , 14 , 15 ) ve aynı zamanda klasik bir örnek olarak Venüs ( Şekil 16 ) gibi bazı yeni çalışmalarla düşüncemizi netleştiriyoruz.ve çalışan bir hipotezle: Bir çocuğun, hatta bir yetişkinin antik dünya, genel olarak mitoloji ve özel olarak Afrodit hakkında hiçbir şey bilmediğini ve sonraki çalışmalar aracılığıyla tüm bunlarla temas kurduğunu varsayalım. 20. yüzyılın karikatürist estetiğiyle tanınmasına rağmen Venüs hakkında nasıl bir algı oluşuyor? Cinsel isteği artırdığı varsayılan eşyaların bulunduğu dükkanlar eski tanrıça unvanını taşırken, antik dünya ve “eski Yunanlıların ne kadar eğlendiği” hakkında nasıl bir görüş oluşuyor?

“Ne olmuş yani?” diye tepki gösterilebilir. Sonuçta her sanat eserinin özerk bir varlığı vardır. Ancak, kişinin net hedefleri olması gerektiğine inanıyoruz. Estetik zevk, Yunan mitolojisinin daha sonraki belirli dönemlerde ve çeşitli alanlarda – görsel sanatlarda, tiyatroda, edebiyatta … – etkilerini bilme arzusu veya Yunan mitolojisini bu şekilde bilmek, mitolojik formları ve nesneleri bütünleştirmek olabilir. yer ve zamandaki mitolojik hikayeler. Antik Yunan mitolojisi için kaynakların okunması, tarihi kaynakların tabi olduğu kurallara tabidir.

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?


mobil sohbet odaları